Rosheim

29 juli 2014 - Rosheim, Frankrijk

De dag begint fris  en klam. De eerste kilometers gaan goed, maar dan begint het te regenen. In Marlenheim, vier kilometer zuidoostelijk van Wasselonne begint de route du Vin. Er is echter ook een uitgebreid fietspadennet aangelegd, wat  nog rustiger is. In Soultz les Bains regent het zo hard dat ik rond twaalven een cafe in vlucht. Na twee koppen thee is het weer droog en kan ik verder.

In Molsheim bij de Marokkaan gegeten, was het goedkoopste wat ik vinden kon. Een twee gangen menu voor nog geen tien euro en mierzoete mintthee na. Ook hier een veel te grote hoeveelheid cous-cous met groenten en enkele worstjes. Ook hier had een heel gezin van kunnen eten.

Uiteindelijk beland ik in Rosheim. Het toeristenburo biedt uitkomst wat betreft het slapen: zo kom ik bij een gites d' etape uit.

1. Elisabeth:
    Hoi Geert,

Heb zojuist een kleine inhaalslag gemaakt met het lezen van je blog; wist helemaal niet dat je zo leuk kan schrijven! Je stapt op een rap tempo door zo te zien. En goed om te horen dat de focus ook op het eten en drinken ligt, niet onbelangrijk heb ik van mijn ouders geleerd!

Ik ga morgen in Amsterdam eten met Sandra, Saskia en Eefje, heel gezellig.

Zet em op oom!
    Liefs, Elisabeth
  2. Stella:
    29 juli 2014
    Hier heeft het ook flink geregend, gedonderd en gebliksemd! Helaas lijkt het erop dat je morgen ook nog het regenpak aan moet: weeronline voorspelt een warmere maar even natte dag als vandaag voor die contreien....
  3. Tom en inge:
    29 juli 2014
    Het is wel multiculti girbert. Op de landkaart vorder je al met forse schreden. Stiekem zit ik al uit te tekenen waar ik met harrie ga aanhaken voor een miniscuul stukje van het totale traject. Keep on going.
    Tom en inge
  4. Gusta Smits:
    Hoi Geert,
    Proficiat met je zoon!
    En bevalt de Elzas je beter dan de omgeving van vorige week? Maak je ook foto's onderweg en heb je nog geen andere "Rome wandelaars" ontmoet?
    Groet Gusta
  5. Marie:
    29 juli 2014
    Budgettip: aangezien de porties zo groot zijn kun je misschien een doggiebag vragen en de rest de volgende dag als lunch oppeuzelen...
  6. Jan:
    30 juli 2014
    Ha Geert. Ik kon zo uit je verhaal lezen dat je klaar was met "die Heimat". Ik zie dat het leven nu beheerst wordt door route bepalen, fantsoenlijk eten en een redelijke slaapplek. Maar ook heb je weer leuke ontmoetingen. Hoe is de plaatselijke bevolking in de Elzas en wat is de reactie op jouw reis? Net als in Duitsland (sport ist mort)?
    wij zijn zaterdag wel naar de Zwarte Cross gegaan. Geweldig feest. Leuke bands, veel theater en erg veel ludieke acties. (in 3 dagen 185000 bezoekers).
    Te zien op het weer heb je nog een of twee dagen wat regen, maar dan wordt het weer beter. Succes. Groet Godie en Jan