De Elzas in

28 juli 2014 - Wasselonne, Frankrijk

Gisteren al heb ik besloten om de Route du Vin te volgen, dat loopt een stuk gemakkelijker en de kans op  onderdak is een stuk groter. Dit lastste blijkt toch het grootste probleem: betaalbaar onderdak voor een nacht. Tot nu toe heb ik alleen gite d' etapes gezien die per week verhuurd worden. Dat wordt ook nog eens bevestigd in Wasselonne op het toeristenbureau. Het hotel "Les Etoiles" biedt uitkomst: voor negenendertig euro ben ik erbij. Het slaapgedeelte ligt los van het cafe, is heel rustig gelegen. Na een warm bad en een uurtje geslapen te hebben, loop ik nog wat rond en probeer iets goedkoops te eten te scoren. Wel stom geweest: een menu besteld voor zeventien euro. Verrukkelijke pleurotes onder een bladerdeegdakje (machtig sausje), nadien een stukje bief (matig) met een bak frites en een schaal brood. Als toetje drie bolletjes ijs met een koekje als dak en een onwaarschijnlijke hoeveelheid slagroom. Hier hadden gemakkelijk twee mensen van kunnen eten.

1. Marie:
    28 juli 2014
    Hoi Geert, dit geloof je niet: wij reden vandaag door de Elzas, op weg naar huis na vakantie in Frankrijk, en ik dacht bij mezelf "misschien loopt Geert hier wel ergens rond" en nu lees ik dat dit inderdaad het geval was! Ik zag trouwens op de kaart daar ook ergens een dorpje staan geheten Mont Ste. Odile, ben je daar door gekomen?
  2. Géraldine:
    28 juli 2014
    Hoi Geert,
    Route du Vin, dat klinkt alvast goed. Het overnachten zal denk ik na augustus pas betaalbaarder worden .... dus dat wordt je budget bijstellen ben ik bang! Heel veel groetjes - ook van de mannen hier - en een mooie reis weer verder!
  3. Harmen:
    29 juli 2014
    Kom je weer op het pad waar wij, inmiddels lang geleden, gelopen hebben. Goede herinneringen, Hunawihr en de bijzondere maaltijd in Ammerschwihr. De Elzas komt op een of andere manier altijd weer terug. Nostalgie die de omgeving daar ook uitstraalt.
    Even pauzeren, wijn proeven en een diner met respect genieten, "fuck the budget"!!
    Walk on, walk on