Medesano-Sivizzano (16,2km; 582 kcal; 4h 04')

8 september 2014 - Fivizzano, Italië

Silvia en ik gaan samen op weg na een ontbijt in het plaatselijke cafe. Na een stukje openbare weg gaat het verder langs de rivier. Na een uurtje lopen we tegen Anette aan: of we weten dat er in Sivizzano niets te koop is en dat we het eten vantevoren moeten meenemen? Nee dat weten wij niet, dus we gaan in het enige dorp wat nog voor ons ligt (Forlane) naar een supermarktje en kopen eten voor vanavond voor drie personen. Zo sleep ik dus een kleine tien kilometer twee flessen wijn en nog wat etenswaren mee om vanavond vooral iets fatsoenlijks te eten (en te drinken). Rond drie uur zijn we er en treffen de gebruikelijke personen aan. Het klooster heeft een prachtig gewelfd slaapzaaltje waar ongeveer acht personen kunnen slapen. Komen er nog mensen bij, worden er ergens extra matrassen vandaangehaald. Uiteindelijk zijn we met z'n zevenen,  want er komt nog een man uit Milaan binnenlopen. Hij heeft MS, deed voorheen,  nu fietst en wandelt hij omdat zijn Linker been wat problemen geeft. Silvia maakt pasta met spek, uien, room  en een salade vooraf in een prima  keuken naast de slaapzaal. Alleen het sanitair is een beetje krap: douche, wc en lavabo staan zo dicht op elkaar dat alles nat wordt. De andere "pellegrino's" eten zoals alle eerdere  dagen, alleen of met z'n tweetjes. Gezelligheid is voor hun een onbekend begrip: zo saai en serieus en sommigen moeten zonodig overal bidden. Het licht gaat uiteraard rond negenen uit.

1. Gusta Smits:
    10 september 2014
    Hee Geert, leuk deze vrouw, en gezellig, om samen n stuk te lopen.
    Zeg maar tegen haar dat ik het top vind wat ze doet.
    X Gusta
    Ps fijn dat je uit die vlakte weg bent, heuvels en bossen, dat is toch meer onze omgeving.