Naar Birgel met de schoolbus

19 juli 2014 - Birgel, Duitsland

We ontbijten in wat vroeger de woonkamer was en de bedrijfsruimte van Herr Bungardz is, die het beroep van timmerman/houtbewerker is. De wandeling begint met vijf redelijk vlakke kilometers, daarna gaat het vijf kilometer omhoog, alles door het bos. De temperaturen zijn de afgelopen dagen steeds verder omhoog gegaan,  het is verschrikkelijk warm. In Stadkyll gaan we weer naar een "Infopunkt", ditmaal  in het postkantoor. Ook hier worden we weer heel vriendelijk geholpen: Hotel Assion in Birgel wordt gereserveerd,  negen kilometer verderop.  We lopen nog naar Junckerath, dat ligt halverwege. Daar aangekomen vind ik het echt genoeg. We mogen gratis mee met de schoolbus en krijgen een toertje.

We worden bijna voor het hotel afgezet: hotel Assion blijkt ook weer zo'n ouderwets familiehotel  waar door de week,  we schrijven donderdag, niets te doen is.In het weekend is het hotel volledig bezet, verzekerd ons de eigenaresse. Het weer is geweldig, het terras voor de deur lokt. We eten forel vanavond. Het enige nadeel  is het ontbreken van internet, dus moet ik wat dingetjes op een kladje bewaren.

1. Monique:
    20 juli 2014
    He Geert, ik hoor van San dat de weg naar Rome veel sneller gaat dan verwacht, dat jullie als een stel hindes door de Eiffel rennen. Wow! Heerlijk om een beetje mee te mogen wandelen.

Groetjes, Monique
  2. Marie Christine:
    20 juli 2014
    We willen foto's van die hindes!!!