wat heb je zo allemaal nodig?

22 juni 2014

Een rugzak waar wat spullen in kunnen is waarschijnlijk voldoende. Nam ik vroeger alleen een fototoestel mee, is dat tegenwoordig wel anders: een "tablet" voor het contact met thuis, een  "i-pod" voor wat muziek, de onvermijdelijke mobiele telefoon voor eventuele noodgevallen, een "e-reader" om wat te lezen te hebben. Je hebt voor al dat spul opladers nodig, want anders zijn ze binnen een dag uitgewerkt.Wat is dat toch dat een mens niet meer zonder al deze elektronica kan?

Heb ook wat nieuwe (kampeer)spullen gekocht: voor het eerst van m'n leven moeten mijn voeten wennen aan "Teva's", gezondheidssandalen die qua lelijkheid ongeëvenaard zijn, maar wel prettig zitten en lopen. Verder T-shirts waar een emmer zweet in kan en dan nog niet ruiken. Dat geldt ook voor de sokken die van dezelfde wol gemaakt zijn. En het klopt ook nog! Na een dag dragen en zweten is er niets te merken van de gebruikelijke penetrante lucht die normalerwijs blijft hangen na een flinke inspanning. Dat belooft dus veel goeds!

De lichtgewicht broeken met afritsbare pijpen zijn een verademing. Nadeel is dat alleen maar mooi weer mag zijn, want als het gaat regenen ben je binnen enkele minuten tot op het vel nat.

Van de praktijkassistentes heb ik twee lichtgewicht handdoekjes gekregen (Action). Ze lijken wat de consistentie betreft veel op de poetsdoeken die we in huis gebruiken, maar zijn naar het lijkt multi-inzetbaar.

Vanochtend ook naar een wandelwinkel in Eindhoven geweest: een boekje gekocht over de Alta Via dei Monte Liguri (AVML) en een kaart van da via Francigena.

Voor het eerste deel van de reis heb ik helemaal geen kaart: het ( fiets)pad loopt letterlijk langs de Roer richting Noord-Eifel, is dus niet te missen. Datzelfde geldt voor het 2e stuk naar Trier: dat gaat langs het riviertje de Kyll en komt bij Trier uit. Het is overigens ook geen doen om voor het hele traject gedetailleerde kaarten mee te nemen, dan heb ik een 2e rugzak nodig voor al het papierwerk!

1. Gusta Smits:
    25 juni 2014
    Hoi Geert,
    Vind het te gek wat je gaat doen. Ben op mijn vakantie in Toscane vaker de aanduiding "via Francigena" tegengekomen. En dat was op heel mooie plekken. Ben heel benieuwd hoe je het zult ervaren.
    Gusta