Zaterdagmarkt in Bourg St M.

23 augustus 2014 - Bourg-Saint-Maurice, Frankrijk

De Linkerknie begint helaas wat op spelen, dus een rustdag is een meer dan welkome onderbreking.  Ik ontmoet Sue als ik zit te ontbijten. Ze wijst me op de (boeren)markt die elke zaterdag  in het centrum plaatsvindt. Dat blijkt een voltreffer! Behalve de gebruikelijke zaken als werkkleding, ondergoed en speelgoed (kramen vol met de bekende kleurrijke elastiekjes) zijn de kramen met etenswaar fantastisch: vooral de lokale kaasboeren komen met de prachtigste Tommes, Beaufort van allerlei leeftijden,  met blauwschimmel erin. Er is ook Beaufort van schapemelk en een mevrouw verzekerd me dat die kaas absoluut top is. Ik kan het dus niet laten om er een stukje van te kopen. Ik wil eigenlijk iets (heel) kleins, maar daar gaat de boerin niet mee akkoord. Ik zal er geen spijt van krijgen: op een stukje notenbrood met een glaasje rose erbij,  smaakt de kaas inderdaad hemels. De rest van de dag verloopt in ledigheid: om half drie is de markt afgelopen en dan is Bourg weer een Frans provinciestadje waarvan er dertien in het dozijn zitten.

s' Avonds eten in restaurant Bazoom, het ziet er niet erg Frans uit en er speelt livemuziek.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hildegard:
    25 augustus 2014
    Hoi Geert,
    Wat leest het genot van deze kaas en drankje in je reisblog geweldig.Het water loopt je bijna in je mond.Wat fijn dat je zo kan genieten.