Regen, regen, regen

21 juli 2014 - Speicher, Duitsland

Voor het eerst hebben we ons min of meer verslapen: we worden om 08.40 wakker terwijl we afgesproken hadden om rond achten te ontbijten. De eigenaresse vindt het allemaal geen probleem. Een uur later zijn we weg. Het is erg vochtig en plakkerig, datwordt nog erger omdat het de eerste kilometer continu bergop gaat. Na een tijdje  gaat de weg weer omlaag het dal in en dan begint het te regenen.  In het begin zachtjes in een mate waarop je nog twijfelt of je je ertegen moet gaan beschermen. De regen wordt geleidelijk heviger, de cape gaat om. Na het dorpje Wilsecker lopen we onder de Kylltal autobrucke door naar Erdorf. Het volgende dorp is Huttingen, waar we op een cafe hopen: helaas de gasthof gaat pas om half zes vanmiddag open. Het volgende dorp is St Phillipsheim: daar is geen cafe. Ondertussen blijft het gestaag regenen,  soms wat harder dan weer even iets minder. Onze volgende kans ligt in Speicher, dat ligt helaas niet in het Kylldal maar hogerop op een heuvel. In de stromende regen arriveren we na een klim van bijna twee kilometer in het centrum bij een Konditorei annex hotel, goedkoopste kamer negentig euro. Dat is teveel van het goede. Een van de vrouwen verwijst ons naar " Zum Grunen Baum". Het cafe/restaurant is weliswaar gesloten, maar we kunnen wel een kamer voor zesenzestig euro krijgen, een prijs die we de afgelopen dagen steeds betaald hebben. De kamer is recent opgeknapt ziet er licht en schoon uit, heel anders dan de ouwe, muffe zooi van de afgelopen dagen. We eten pasta in het belendende restaurant. Op de kamervwacht nog een fles Faustino Reserva uit 2008.

1. Nic:
    22 juli 2014
    Hallo Geert en Jan.

Als CVRM verpleegkundige ben ik zeer tevreden over jullie gemaakte kilometers. Zelfs de wijn past in het "gezonde" plaatje.
    Heel veel plezier de komende dagen

Groetjes Nic
  2. Kim:
    22 juli 2014
    Goed bezig jongens, veel plezier!

Gr Kim