Eindstation Trier

23 juli 2014 - Trier, Duitsland

Na een prima ontbijt zijn we rond negenen weg voor de laatste etappe naar Trier, ongeveer twintig kilometer zuidwestelijk. Na de laatse acht kilometer door het prachtige Kylldal  wordt het in Trier-Erdwang ineens veel drukker. Het Moeseldal ligt voor ons, Trier is nog veertien kilometer. Het eerste  stuk via het Moeselfietspad is veel drukker: vele tientallen fietsers gaan de rivier op en af. Om een uur gaan we de stad binnen en een kwartiertje later zitten we aan een grote pils aan de voet van de Porta Nigra. Een goedkoop hotel is in het stadscentrum niet te vinden, het begint bij tachtig euro. Het eerste hotel wat we bekijken heeft nog wel een tweepersoonsbed,  maar de kamer is erg klein en het bed een twijfelaar. Jan en ik houden niet zoveel van elkaar dat dit een bed van een meter twintig rechtvaardigd. Na enig zoeken vinden we ïets beters. s Avonds buiten eten op de Hauptmarkt en na het eten een flesje wijn drnken ophetzelfde plein bij een kiosk. Twee keer per week staat er een andere wijnboer zijn spullen te verkopen. Naast een aantal keurige Duitse stelletjes zitten er ook drie dronken vrouwen vrolijk liedjes te zingen. De wijnboer ziet het met gemengde gevoelens aan.

Morgen is het  Jans laatste  dag.

1. Tom en inge:
    23 juli 2014
    Proficiat geert (en jan), goed door getrampeld. En dat bij deze wisselende weersomstandigheden en naar ik begrijp op voedsel dat niet te vreten is en bedden/ kamers die niet waardig zijn. Om gebruikt te worden. Diep respect. Gelukkig heb je hier en daar nog een redelijke riesling of een een aardige reserva op de kop weten ge tikken en het duitse bier? Het reinheitsgebot? Ik hoor er niets over. Ook niet over een slokje gerolsteiner. Uiteindelijk moeten jullie jezelf wel een beetje verzorgen. Om in tourtermen te spreken: Rome is nog ver...

Gr, tom en inge

Ps we zijn stinkend jaloers
  2. Gusta Smits:
    23 juli 2014
    Goed gedaan jongens, alles getrotseerd: hitte, stortbuien, miserabel eten. Klinkt allemaal verschrikkelijk maar ik vermoed dat er ook heel veel te genieten is. ( jullie willen ons, de achterblijvers natuurlijknniet teveel de ogen uitsteken)
    Morgen wordt een jubeldag, Jij jarig Geert en Jans' laatste meeloopdag.
    Ik wens jullie veel plezier, en Jan daarna een goede terugreis.
    Gusta
  3. Tom en inge:
    24 juli 2014
    Hoi Geert, proficiat met je verjaardag!! We zullen op je toosten!!

groetjes uit Zwitser land, ben bij Susanne op kraam visite, Tom regelt het thuis!
  4. Henny janssens:
    24 juli 2014
    Hoi jarige job, proficiat!!!!
    Geen vlaai vandaag in de praktijk!
    Ik wens je een heel fijne verjaardag, die heb je vast nog nooit op zo'n bijzondere manier gevierd.....
    Ben benieuwd hoe het bevalt om alleen te lopen!
  5. Hildegard:
    Hoi Geert,
    Gefeliciteerde met je verjaardag,weer samen even oud.Een heel fijne dag gewenst en ook voor Jan. Geen vlaai in de praktijk schrijft Henny maar dat komt,zeker nog wel.
    Groetjes Hildegard
  6. Hildegard:
    Hoi Geert,
    Groetjes Hildegard
  7. Marie Christine:
    Lieve Geert,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Jullie hebben vast een rustdag vandaag, geniet ervan (ook van de aanwezigheid van Jan). Hoeveel kilometers zitten erop? en via welke route ga je verder?
    Groet, Christine
  8. Dorien:
    24 juli 2014
    Hoi Geert, van harte proficiat met je verjaardag, we zullen op je toasten! Hoop dat er vanavond een lekker feestmaal te vinden is. Groetjes Dorien en familie
  9. Tom en inge:
    Geertje, proficiat. Tom
  10. Stella:
    24 juli 2014
    Lieve Geert, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wij proosten hier op jouw gezondheid en op een mooi avontuur op weg naar Rome! X Stella en Thomas
  11. Paula Smorenberg:
    24 juli 2014
    Hoi Geert van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Erg leuk om je op je reis te volgen! succes!! X grtjs Paula
  12. Gusta Smits:
    Lieve broer,
    Proficiat! Ook namens Klaas.
    Wij drinken nog een glas op jouw gezondheid en wensen je ook voor morgen weer veel wandelplezier, misschien wel even wennen zo in je eentje.
    Hoe gaat het ondertussen met je voeten, zijn die al gewend aan dit straffe regiem?
    Dikke kus van je zus