Met Harmen op weg naar de Mont Blanc (22,0 km; 792 kcal ; 5h 40')

18 augustus 2014 - Servoz, Frankrijk

Ook vandaag is het stralend weer. Harmen loopt een dag mee en Wies  zorgt voor mijn bagage en gaat op zoek naar onderdak in Servoz/Les Houches, beiden letterlijk aan de voet van het Mont Blanc-massief. We worden naar Sixt Fer a Cheval gebracht, waar de weg ophoud en de GR5 verder naar boven gaat. Het eerste stuk gaat natuurlijk steil naar boven. Na enkele uren komen we in een prachtig komvormig dal bij een Refuge (Alfred Wills), waar we wat eten  en drinken. Daarna gaat het verder omhoog naar een prachtig bergmeertje. Er zijn veel wandelaars op pad, het is blijkbaar een veel gemaakte tocht. Het laatste stuk omhoog naar  de Pointe d'Anterne (2257 m). Er volgtbeen heel lange afdaling naar Lac Verte. Aldaar opgehaald door Wies,  met de nodige moeite: het is moeilijk te vinden en de weg ernaar toe gaat via een ander dorpje.  Uiteindelijke geraken we in hotel l'Etoile des Neiges, een van buiten gezien normasl bouwsel,  maar binnen zijn er lange gangen met talloze kamertjes waar weer een slaapzaaltje achter verborgen ligt. Behalve enkele Polen zijn we de enige gasten. s'Avonds in de tegenover liggende pizzeria kaasfondue: heerlijk.

1. Stella:
    19 augustus 2014
    Wat fijn dat je weer mooi weer hebt! Geniet ervan, hier regent het onophoudelijk. ..
  2. Elisabeth:
    19 augustus 2014
    Veel plezier met papa en liefs voor jullie beiden!
  3. Gusta Smits:
    Hoi Geert,
    Opeens komen er meerdere reisberichten binnen, ben blij voor je/ jullie dat de zon eindelijk eens schijnt. Hier lijkt de herfst zijn entree te hebben gemaakt.
    Het is natuurlijk heel gezellig om met z'n tweeën te lopen. Roept wrs ook herinneringen op van samen gemaakte tochten heeeeel lang geleden.
    Ik wens jullie veel plezier samen, dikke kus
    Gusta