Altopascio-San Miniato (23,1 km; 829 kcal; 5h 35')

15 september 2014 - San Miniato, Italië

Een lange dag vandaag. De route gaat weer veel langs de openbare weg en dat is geen feest. De Italo's bouwen alles maar naast mekaar, er lijkt geen enkel plan achter te zitten. In San Miniato Basso loopt de autoweg weer gewoon midden door het stadje. Het venijn zit vandaag in het laatste deel van de etappe: twee kilometer gaat het nog omhoog naar San Miniato Alto. Hotels zijn er nauwelijks en duur, gelukkig kan ik een kamertje krijgen in het couvent van de Franciscanen. Het is er bepaald niet schoon, maar voor een tientje(!) kun je niet te veeleisend zijn. Nu maar hopen dat er niet nog meer pellegrino's een slaapplek zoeken, want het is een tweepersoonskamer. Er komt die nacht niemand meer bij, dus ik kan in stilte genieten van een klein flesje rood, brood en twee soorten kaas: pecorino met truffel en taleggio.

1. Ria en Manuel:
    15 september 2014
    Beste Geert ,
    Hier op ons.flatje ,lees ik met veel genoegen je reisverhalen.
    De leefwijze en gewoontes in de landen om ons heen .
    Geweldig om te lezen ! Je begint al richting het eindresultaat
    te lopen, maar dat zal nog veel voetstappen kosten . Geert ,
    hou je taai en geniet van je reis .!
    Gr. Ria Wolters
  2. Gusta Smits:
    16 september 2014
    Goeiemorgen Geert,
    Jammer toch dat veel delen van de route zo onaantrekkelijk blijken. Je schiet wel al aardig op lijkt me.
    Het was vast erg leuk om in Luca te zijn?
    Ik heb afgelopen zaterdag op een bootje op de rivier de Eem gevaren, van Amersfoort naar Spakenburg. Heel Hollands zul je begrijpen: platter landschap is er niet, maar wel heel mooi. Wuivend riet, heel veel vogels en een lekker visje op de plek van bestemming!
    Ik hoop dat je toch nog mooie plekken tegenkomt en hoor er dan weer graag van.
    Hou vol, Rome wacht,
    Kus, Gust
  3. Jan:
    17 september 2014
    Geert, het gaat wel erg snel. Zo te lezen is het een leuk weekend geweest met Harmen en Tom. Ik kan me er iets bij voorstellen. Is er geen mogelijkheid van die drukke weg af te komen en vanaf Siena langs de kust te lopen? Veel plezier de komende tij d. Gr.Jan
  4. Marie Christine:
    17 september 2014
    Jan heeft gelijk. Je moet van die weg af zien te komen. Er ligt zoveel prachtig landschap om die weg heen en van die weg vandaan! De laatste loodjes. Geniet er nog even van, is het niet van het landschap dan toch wel van het eten en de heerlijke Italiaanse wijn! XXX
  5. Gusta Smits:
    17 september 2014
    Ik sluit mij geheel bij de vorige sprekers aan,
    Liefs