Naar Kordell

22 juli 2014 - Kordel, Duitsland

Rond negenen zijn we weg bij "Zum grunen Baum". Het is gelukkig droog en dat zal het ook blijven.  We dalen af terug het mooie Kylldal in naar Aw (zur Kyll) een piepklein dorpje wat omgeven wordt door steile donkere hellingen. Het gaat verder naar Daufenbach en Kordel. Het dal blijft mooi smal en dus nagenoeg onbewoond. Alleen de trein verstoord af en toe de stilte.  De weg is weliswaar ook in de buurt maar geluiden zijn door de dichte bossen vaak niet hoorbaar. Af en toe worden we ingehaald door een fietser maar veel zijn het er niet. In Daufenbach is geen cafe of hotel, maar naast het station heeft iemand een  mobiele Imbiss neergezer, waar de onvermijdelijke bock-en currywurst te krijgen is naast fleischkase en fricandelle. Op een apart bijschrift wat aan de kar hangt is te lezen welke toevoegingen en E-stoffen erin zitten.

Om half drie arriveren we in Kordel, een wat groter dorpje met enkele winkels en een  Bahnhofkneipe (met  Biergarten). Het is een wat vreemde toevoeging voor wat gewoon een buitenterras  is, maar verwacht wordt dat je er vooral (veel) bier drinkt. Omdat het inmiddels erg warm is geworden rusten we lekker uit. We eten s' avonds in ons hotel " Neysens am Platz", alwaar prima gekookt wordt tegen een redelijke prijs. Helaas blijkt later wel dat de kamer tachtig euro kost in plaats van de meegedeelde vierenvijftig. De cheffin is onverbiddelijk: kan niet, heeft u verkeerd gehoord, wie heeft dat gezegd. Zonder zeuren  betaald, soms moet je je verlies nemen. Het is heel lang warm en als een van de laatsten stappen we van het terras op.

1. Marleen:
    24 juli 2014
    Hoi geert van harte gefeliciteerd met je verjaardag een fijne gezellige wandeldag vandaag